måndag 30 maj 2011

MORGONSTUND HAR GULD I MUN



En stund lugn och ro och en god kopp kaffe - Mmmmmmm!



Självklart ska det vara hemmagjort i min gamle trotjänare Moccamastern
med nymalda bönor av något ekologiskt slag.



Den bästa stunden på da´n är när jag precis droppat av kidsen på skola å dagis och jag kommer hem till ett stilla o knäpptyst hus, efter den stressiga men ändå förhoppningsvis trevliga morgonen.
Jag sätter mig och jobbar lite men skyndar på för kaffesuget är stort, frukosten är redan avklarad tillsammans med barnen tidigare. Nu är det dags för min kanske viktigaste stund på dagen, min kära kafferast! Det är då jag hämtar energi och inspiration och planerar min dag, utan den stunden... vet jag inte vad jag hade gjort!?


1 kommentar:

  1. Håller helt med den gör helt enkelt världens bästa kaffe!

    SvaraRadera